Általános szerződési feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) meghatározzák a Vitapress Kft (továbbiakban: Szolgáltató) és az általa nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) közötti szerződéses kapcsolat jogi kereteit a https://violaparis.hu/ weboldalon, az 2001. évi CVIII. törvény (továbbiakban: Elkertv.) 2. § a) pontja alapján.

A Szolgáltató a Webáruházon keresztül üzletszerűen értékesíti a Webáruházban elérhető termékeket. Ezen ÁSZF minden olyan szerződésre és szolgáltatásra vonatkozik, amelyet a Szolgáltató és az Ügyfél (továbbiakban együtt: Felek) a fent megjelölt Webáruházon keresztül kötnek, függetlenül attól, hogy a teljesítés Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy annak közreműködője által történik. Ha az Ügyfél jogi személyként vagy egyéni vállalkozóként jár el a szerződéskötés során, akkor a jelen ÁSZF elfogadásával kijelenti, hogy a szerződést saját szakmai vagy üzleti tevékenységéhez kapcsolódó célok érdekében köti, és ezen szerződés nem minősül sem a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerinti, sem pedig a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (továbbiakban: Fgytv.) 2. § a) pontja szerinti fogyasztói szerződésnek. Ha az Ügyfél a Ptk. és az Fgytv. értelmében fogyasztónak minősül, a Szolgáltató a fogyasztói jogokra és kötelezettségekre vonatkozó tájékoztatást a jelen Általános Szerződési Feltételekhez csatolt Fogyasztóvédelmi tájékoztatás és Elállási nyilatkozatmintában nyújtja be. A Webáruház szolgáltatásait a Szolgáltató valamennyi Ügyfele jogosult igénybe venni, feltéve, hogy elfogadja és kötelezőnek ismeri el jelen ÁSZF rendelkezéseit.

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a Webáruházunk által kínált lehetőségeknek, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve, melye elfogadását önkéntes jóváhagyásával kérjük jelezzen!

Jelen dokumentum, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül.

 

1. Szolgáltató

Cégnév: Vitapress Kft

Székhely: 2330 Dunaharaszti, Bláthy Ottó u. 2.

Cégjegyzékszám: 13-09-229222

Adószám: 10251221-2-13

Elektronikus elérhetőség: info@violaparis.hu

Telefonos elérhetőség: 06 24-520/100

A szerződés nyelve: Magyar

Tárhelyszolgáltató adatai: 

Shopify Inc. Iroda címe: 151 O'Connor Street, Ground floor, Ottawa, ON, K2P 2L8 Adószám (EIN): 471039071

 

2. Megvásárolható termékek köre

A Webáruházban a VIOLA® gélvitamin termékcsalád tagjai vásárolhatóak meg.  

Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.

 

3. Általános rendelkezések

3.1. A Szolgáltató által kínált termékek elektronikus úton történő megvásárlása a jelen ÁSZF által meghatározott módon, elektronikus ajánlat leadásával lehetséges.

3.2. Az Ügyfél az adott termék vásárlására vonatkozó ajánlatát a vonatkozó adatlap valamennyi kötelezően kitöltendő mezőjének kitöltését és az adatok ellenőrzését követően a pénztár „Megrendelés elküldése” gombjára kattintva elektronikusan továbbítja a Szolgáltató felé. A Szolgáltató az Ügyfél ajánlatát egy visszaigazoló e-mail útján fogadja el. A felek közötti ily módon létrejött szerződés írásban rögzített szerződésnek minősül, melyet a Szolgáltató iktat a megrendelések között, és amelyek a jogszabályban meghatározott ideig hozzáférhetőek.

4. Megrendeléssel kapcsolatos információk

Az árak, amelyeket a termékekhez megjelenítünk, tartalmazzák a törvény által előírt 27%-os ÁFA-t, de alapvetően nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.  A részletes szállítási díjszabás megtalálható a jelen szerződési feltételek részét képező Fizetési és szállítási információk és feltételek pont alatt.

Amennyiben az üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára az általánosan elfogadott ártól eltér, úgy az üzemeltető nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni. Az üzemeltető köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

Webáruházunkban a termékek kategóriák szerint böngészhetők, és a termékek mellett látható a rövid leírásuk, áruk és egyéb tulajdonságaik. A termék oldalán további részletes információk érhetők el. Ha további részletekre van szüksége, vegye fel a kapcsolatot az üzemeltetővel az üzemeltetői adatok között található elérhetőségek egyikén.

A rendelés menete:

  1. A kiválasztott terméket a „Kosárba Teszem” gombra kattintva helyezheti a kosarába.
  2. A kosár tartalmát bejelentkezés nélkül is szerkesztheti. A megrendeléshez bejelentkezés és regisztráció nem szükséges. Amennyiben már regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszóemlékeztető funkciót. Ha regisztráció nélkül vásárol, a rendszer regisztráció lehetőségét felkínálja a pénztár oldalon.
  3. A kosárban lehetőség van a termékek mennyiségének módosítására és a  szállítási mód kiválasztására, valamint tétel törlésére vagy a kosár teljes kiürítésére.
  4. Miután minden rendben van, a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva véglegesítheti a megrendelést.
  5. A rendelés véglegesítése után a rendszer egy automatikus visszaigazolást küld az Ön által megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megrendelés adatait. Ha nem kap ilyen visszaigazolást, vegye fel a kapcsolatot az üzemeltetővel az üzemeltetői adatok segítségével.
  6. A megrendelés követését a „Megrendelés követése” menüpontban ellenőrizheti. Itt megtalálhatja az összes korábbi megrendelését is, amelyek egyedi megrendelés számokkal azonosíthatók.
  7. A megrendelés szállító partner felé történő átadásáról partnerünk külön e-mail és SMS értesítést küld. 
  8. A megrendelés átvételét követően elektronikus számláját e-mailben küldjük meg az Ön számára. 

Az Ügyfél által elküldött megrendelés (ami egy szerződés megkötésére irányuló ajánlat) beérkezését a Szolgáltató az Ügyfél részére automatikus visszaigazoló e-mail útján azonnal megerősíti. Ebben a visszaigazoló e-mailben megtalálhatók a rendelés lényeges adatai, valamint a rendelési azonosító. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag arra szolgál, hogy tájékoztassa az Ügyfelet a megrendelés sikeres beérkezéséről.

Amennyiben az Ügyfél már elküldte a rendelést a Szolgáltató felé, és észrevesz hibát a visszaigazoló e-mailben szereplő adatokkal kapcsolatban, azt az Ügyfélnek 1 naptári napon belül be kell jelentenie a Szolgáltatónak. Ebben az esetben a Szolgáltató a megrendelést a módosított információknak megfelelően frissíti.

5. Fizetési és szállítási információk és feltételek

A megrendelt termék fizetésének módja

Utánvéttel történő teljesítés: A terméket az általunk megbízott GLS futárszolgálat szállítja ki az Ön által megadott címre, ahol a termék, vagy termékek számla szerinti árát a futárnak kell készpénzben vagy amennyiben a futárszolgálat lehetőséget biztosít, bankkártyával kifizetni. 

Bankkártyával történő fizetés: A termék megvásárlására bankkártya vagy hitelkártya használatával is van lehetőség. Az online bankkártyás fizetések a Simple by OTP rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtja: OTP Mobil Szolgáltató Kft., 1138 Budapest, Váci út 135-139. B. ép. 5. em. (szerződési feltételek és információk Magyarországra vonatkozóan: https://simple.hu/aff/)

A fizetendő végösség minden költséget tartalmaz, ami a megrendelés összesítője és a visszaigazoló levél alapján került megállapításra. Kérjük, hogy a csomag kézbesítésekor vegye szokásban a kézbesítő előtt megvizsgálni, és ha bármilyen sérülést vagy hiányt észlel a termékeken, kérje a jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot. Utólagos reklamációt, amely nem tartalmaz jegyzőkönyvet, nem áll módunkban elfogadni.

A Szolgáltató a megrendelt termékért fizetett összeg jóváírása után – attól függően, hogy az Ügyfél mely fizetési módot választotta – elektronikusan kibocsátott számlát küld az Ügyfél által megadott e-mail címre, vagy postai úton számlát küld az Ügyfél által megadott címre, ha erre kifejezetten az Ügyfél általi kérés alapján van szükség. Az Ügyfél elfogadja, hogy a Szolgáltató elektronikus úton kibocsátott számlát küldjön neki az ÁSZF elfogadásával. Ezen hozzájárulás visszavonására a Szolgáltatóhoz intézett egyértelmű jognyilatkozattal van lehetőség. Amikor az elektronikus számla vagy díjbekérő elkészül, a Szolgáltató értesítést küld vagy elküldi az Ügyfél részére e-mailen keresztül. Az elektronikus aláírással nem ellátott elektronikus számlát az Ügyfélnek kötelessége kinyomtatni és papíralapú számlaként megőrizni a könyveléséhez.

Házhoz szállítás és díjszabása

A szállítási módok ára bruttó 890 és 1190 Ft között mozog.

  • Házhozszállítás GLS csomagszolgálat segítségével: Bruttó 1190 Forint
  • GLS Csomagpontra és csomagautomatába történő szállítás esetén: Bruttó 890 Forint

Webáruházunk rendszere a megrendeléskor feltünteti a szállításért fizetendő díjat. A Szolgáltató a megrendelt árut a megrendelést követő visszaigazoló e-mailben meghatározott szállítási időn belül köteles szolgáltatni. A szállítási idő a megrendelés leadását követő napon kezdődik. A szállítást fuvarozó cég végzi. A megrendelés kiszállítását egy meghatározott időpontra (órára) vonatkozóan a Szolgáltató nem vállalja, hacsak a felek külön írásban megállapodnak erről. Az Ügyfél köteles a kiszállítás vagy átvétel időpontjában a csomagot alaposan ellenőrizni, és ha az áru hiánytalanul megfelel a megrendelésnek, akkor az átvételi elismervényt aláírni. Ezután hiányosságokra vonatkozó reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. Ha az Ügyfél sérülést vagy eltérést tapasztal, a fuvarozó az Ügyfél kérésére köteles az árut tételesen átadni, és a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni. Az így keletkezett károkért a fuvarozó felel. Az Ügyfél köteles a megrendelés összegét a megrendelés leadásakor vagy a megrendelés visszaigazolása után legkésőbb 8 napon belül kifizetni.

A Szolgáltató fenntartja a jogot a szállítási díj módosítására, és ezt a módosítást a Honlapon való közzététellel teszi közzé. A módosítás nem érinti a már megrendelt termékek árát.

Ebben a pontban szereplő szállítási feltételek érvényesek minden, akár e-mailen, telefonon, vagy személyesen leadott rendelésre.

.

6. Kötelezettségek


6.1 A Szolgáltató kötelezettségei:

6.1.1 A Szolgáltató vállalja, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseinek megfelelően teljesíti kötelezettségeit, amelyek magukban foglalják az áru szállítását, az áru tulajdonjogának átruházását, és szükség esetén az áruhoz kapcsolódó összes dokumentum átadását. A teljesítés helyszíne – hacsak a jelen ÁSZF vagy a Felek másként nem rendelkeznek – a Szolgáltató székhelye.

6.1.2. Amennyiben a megrendelés során a „Szállítási cím” megadásra kerül, a Szolgáltató köteles az árut a megrendelést leadó Ügyfél részére szállítani, vagy szükség esetén gondoskodni annak szállításáról a megrendelés során az Ügyfél által kiválasztott „Szállítási mód” alapján. A fuvarozási díjat – amely a Honlapon kerül feltüntetésre – az Ügyfél viseli. Az áru átvételekor az Ügyfél a megrendelés során az alábbi fizetési módok közül választhat: bankkártyás fizetés vagy utánvétel.

6.1.3. A Szolgáltató köteles biztosítani, hogy az áru a szerződésben meghatározott mennyiségben, minőségben és leírásnak megfelelően kerüljön szállításra, valamint hogy az az előírt tárolási és csomagolási feltételeknek megfelelően kerüljön kezelve.

 

6.2 Az Ügyfél kötelezettségei:

6.2.1. Az Ügyfél köteles megfizetni a vételárat és átvenni az árut a jelen ÁSZF rendelkezései szerint.

6.2.2. A vételár fizetése. Az Ügyfél ezen kötelezettsége magában foglalja minden olyan intézkedést és formai előírást, amelyek a szerződés és az érvényben lévő jogszabályok, különösen a Ptk. és az Elkertv. előírásai alapján szükségesek a fizetés teljesítéséhez. Az Ügyfélnek – hacsak a Felek másként nem állapodnak meg, vagy a jelen ÁSZF-ből nem ered más következmény – a fizetést meg kell tennie azelőtt, mielőtt a Szolgáltató a jelen ÁSZF-nek megfelelően az árut az Ügyfél rendelkezésére bocsátja.

6.2.3. Az Ügyfél köteles megfizetni a vételárat, még ha az áruk átvizsgálását elmulasztja is, kivéve, ha a jelen ÁSZF vagy a felek másként nem rendelkeznek.

 

7. Adatbeviteli hibák

Az Ügyfélnek lehetősége van bármely adatbeviteli hiba javítására a Honlapon a rendelés bármely szakaszában, és a megrendelés elküldése előtt a megrendelési felületen (az előző oldal tartalmának megtekintése érdekében a „vissza” gomb megnyomásával).

8. Szellemi tulajdon 

A Webáruház és annak képi, szöveges és szerkezeti kialakítása egyedi eredeti művet alkot, amely szerzői jogi védelem alatt áll. A Szolgáltató az összes tartalom, beleértve a szerzői műveket és más szellemi alkotásokat is, szerzői jogosultja. A Webáruház tartalmának másolása, teljes egészének vagy részeinek fizikai vagy egyéb adathordozóra mentése vagy nyomtatása kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges. A regisztráció, a Webáruház használata és az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Webáruház felületén található kereskedelmi nevek vagy védjegyek bármilyen használatára vagy kihasználására, a jelen ÁSZF-ben meghatározott jogokon túl.

A szellemi tulajdonnal kapcsolatosan további információt felhasználási feltételek oldalunkon talál: Felhasználási feltételek

 

9. Egyéb rendelkezések

9.1. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit a jövőre kiterjedő hatállyal egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról az Ügyfeleket a Honlap felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Honlap használatának feltétele, hogy az Ügyfél a Honlapon keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja. Újabb szerződéskötés esetén a korábban már szerződést kötő Ügyfél a fenti tájékoztatás esetleges elmaradása esetén sem hivatkozhat a korábban hatályos ÁSZF tartalmára, mint a Felek között kialakult és alkalmazott szerződési gyakorlatra.

9.2. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, így különösen a Ptk., az Elkertv. és az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (a továbbiakban: Eht.) rendelkezései az irányadók.

9.3. Figyelemmel a szerződéses kötelezettségekre alkalmazandó jogról szóló 593/2008. számú EK rendelet (Róma I. rendelet) 6. cikk (2) bekezdésére, amennyiben a fogyasztóként eljáró Ügyfél szokásos tartózkodási helye szerinti jog magasabb védelmet biztosít az Ügyfél részére a magyar joghoz képest, a fogyasztó szokásos tartózkodási helye szerinti jog rendelkezése alkalmazandó.

 

Hatálybalépés dátuma: 2023.10.16.   

 

Melléklet

 

Fogyasztóvédelmi tájékoztató a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet alapján

Jelen tájékoztatóban foglalt jogok és kötelezettségek akkor vonatkoznak Önre, ha Ön a jelen tájékoztatóban megjelölt vállalkozással, mint fogyasztó kötött szerződést. Fogyasztónak minősül a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 8:1 § (1) bekezdés 3. pontja szerint a „szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.”

1. Szerződéskötést megelőző általános tájékoztatás 

Jelen tájékoztató a Szolgáltatóval történő távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó lényeges feltételeket és információkat, valamint a szerződéssel kapcsolatos tájékoztatást tartalmazza.

A vásárolt termék lényeges tulajdonságairól való tájékoztatást a violaparis.hu weboldalon az adott termék termékleírásában, valamint a vállalkozás által küldött ajánlatban vagy visszaigazolásban olvashatja.

A vállalkozás nevét és adatait a jelen tájékoztatóval egységes szerkezetben megjelenő Általános szerződési feltételek tartalmazzák.

A szerződés szerinti termékért járó teljes ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről a termékleírásban, a vásárlás folyamán a Kosár tartalmának ellenőrzésekor, valamint a rendelési visszaigazolásban is tájékozódhat.

A szállítási feltételeket és szállítási díjakat a vállalkozás által e-mailben küldött szállítási szerződésben olvashatja, miután árajánlatkérését elküldte a vállalkozásnak. A vállalkozás a panaszok kezelése során mindenben a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (továbbiakban: Fgytv.), valamint a jelen tájékoztatóban meghatározott előírásoknak megfelelően jár el.

A kellékszavatosságra, termékszavatosságra és jótállásra vonatkozó információkat jelen tájékoztató tartalmazza.

A Szolgáltatóval szembeni fogyasztóvédelmi igénye esetén békéltető testülethez is fordulhat. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület (http://panaszrendezes.hu/elerhetosegek/). Az Fgytv. 20. §-a szerint a békéltető testületi eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – a fentiek szerint illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

2. Elállási/Felmondási jogról való tájékoztatás

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.

Ön nem gyakorolhatja elállási és felmondási jogát:

  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza

 

3. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

3.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő az adott termék mellett kerül a honlapon feltüntetésre, de legalább egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással (azaz a Szolgáltatóval) szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

3.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a 3.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

A szavatossági igények rendezésére egyebekben a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet előírásai az irányadók